2021 là năm chứng kiến nhiều doanh nghiệp vật lộn với những thay đổi liên tiếp. Doanh nghiệp đã xoay chuyển mô hình kinh doanh, tái cấu trúc hoạt động và thay đổi sắp xếp công việc. Những đòi hỏi mô hình làm việc mới, làm việc kết hợp do tác động của Covid-19 đã chứng kiến nhiều nơi áp dụng cách sắp xếp làm việc mới, cho phép người lao động cân bằng giữa làm việc trực tiếp hoặc làm việc từ xa.
Cho dù thách thức, nhiều doanh nghiệp ghi nhận hai năm qua chính là cơ hội để thích nghi và tôi luyện, tập trung tăng trưởng cả doanh thu tổng và lợi nhuận ròng mà vẫn cam kết với người lao động và hạnh phúc của họ. Các doanh nghiệp, lãnh đạo, cấp quản lý trung, và người làm nhân sự đảm bảo nơi làm việc thích hợp với người lao động, khuyến khích môi trường làm việc có thể tạo ra văn hóa linh hoạt, cởi mở và tin cậy cao.
Sự kiện ra mắt giải thưởng Nơi làm việc tốt nhất Việt Nam 2022 của chúng tôi mở màn bằng việc vinh danh các doanh nghiệp đã đồng lòng xây dựng tổ chức thành nơi làm việc xuất sắc Vì Tất Cả. Các doanh nghiệp đã tạo điều kiện cho mọi cá nhân phát huy hết tiềm năng của mình mà vẫn đạt chỉ tiêu tăng trưởng cho doanh nghiệp. Làm sao các doanh nghiệp có thể Tối ưu hóa như vậy – Kinh nghiệm quý báu của họ là gì?
Hãy tham gia sự kiện cùng chúng tôi vào ngày 12/5/2022 vì Great Place to Work® Vietnam sẽ tiết lộ Nơi làm việc Tốt nhất Việt Nam 2022.
Gắn kết người lao động không chỉ còn là khái niệm mà đã trở thành chuẩn đối sánh và hiện thực ở nơi làm việc. Những doanh nghiệp theo đuổi tôn chỉ Con người – Hàng đầu đã thấy được mối quan hệ biện chứng giữa hiệu suất và giữ chân. Tương tự, người lao động có ý thức về sự công bằng, mục đích, các mối quan hệ ý nghĩa và lòng tin ở lãnh đạo.
Đại dịch Covid-19 và mô hình làm việc thay đổi đóng vai trò quan trọng thúc đẩy gắn kết người lao động bằng cách xác định rõ trải nghiệm người lao động ở nơi làm việc. Khi làm việc từ xa hay làm việc kết hợp trở thành bình thường mới, doanh nghiệp, lãnh đạo, và người làm nhân sự có vai trò cung cấp trải nghiệm tích cực cho người lao động. Điều này ngày càng thấy rõ nét qua những điểm chạm của người lao động với nhóm, quản lý trực tiếp và tổ chức lớn.
Hòa nhịp với chủ đề năm nay Con người-Hàng đầu, Mục đích-Kim chỉ nam, phiên Thảo luận bàn về cách thức mỗi doanh nghiệp có khả năng gắn kết người lao động thông qua những chia sẻ kinh nghiệm, nghiên cứu và trải nghiệm của người lao động. Trong phiên Thảo luận này, chúng ta cùng tìm hiểu xem liệu doanh nghiệp có thể theo đuổi đổi mới, tăng năng suất, kiềm chế tỷ lệ nghỉ việc tự nguyện, tăng sự hài lòng của khách hàng và cải thiện lợi nhuận ròng thông qua các chỉ số chính như ý thức mục đích, cơ hội đổi mới, an toàn tâm lý ở nơi làm việc, cảm nhận về lãnh đạo và sự công bằng tại các điểm chạm khác nhau. Những tương tác và điểm chạm này sẽ trở thành động lực giúp doanh nghiệp thăng hoa.
© Great Place to Work® Institute. All Rights Reserved.
Michael C. Bush is the CEO of Great Place to Work®, Inc., the global authority on workplace culture. Since 1992, they have surveyed more than 100 million employees around the world and used those deep insights to define what makes a great workplace: trust. Great Place to Work helps organizations quantify their culture with Emprising®, their SaaS culture management platform. They recognize Great Place to Work-Certified™ companies and the Best Workplaces™ in the US and more than 60 countries, including the 100 Best Companies to Work For® and World’s Best Workplaces™ list published annually in Fortune.
Driven by a love of business and an unwavering commitment to fair and equitable treatment, Michael joined Great Place to Work as CEO in 2015, bringing 30 years of experience leading and growing organizations. This includes serving as CEO of Tetra Tech Communications, which he grew from $40 million to $300 million in revenues. Michael is a former member of President Obama’s White House Business Council and a founding board member of the private equity seed-fund, Fund Good Jobs, which invests in small inner-city businesses.
Since 2015, Michael has expanded Great Place to Work’s global mission to build a better world by helping organizations create Great Places to Work not just for some, but For All. Under his leadership, the firm has developed a higher standard of excellence that accounts for fair and equitable treatment of employees across demographic groups, as well as executive leader effectiveness, innovation, and financial sustainability.
Michael has led the firm’s migration to a SaaS-enabled survey platform that offers real-time predictive people analytics. This allows leaders to take immediate, targeted action to improve their leadership and financial performance.
Joni is motivated by Great Place’s compelling mission to transform Singapore workplace culture for a happier and more engaged, productive workforce for her compatriots.
A highly sought-after trainer and consultant, Joni is consummately passionate about people and in developing their potential. With almost three decades of experience in HR development, Joni’s rich corporate and personal experience, coupled with her engaging personality, has enabled her to connect with clients across all industries and participants across staff levels. Joni’s consulting and training specialty lies in OD, employee engagement, performance management, coaching, communication and teambuilding.
As a certified Marshall Goldsmith Stakeholder Centered Coaching executive coach, Joni finds purpose and fulfilment in working with leaders through the coaching process to achieve positive and sustainable growth in their leadership effectiveness.
Joni’s first degree is in the area of Neuroanatomy, with her B. Sc (1st class Honours) from University of New South Wales, Australia. In pursuit of training excellence, she went on to attain an M.Ed (Distinction) from University of Sheffield, UK.
Besides being a mother of five and an accomplished career woman, Joni is also active in giving back to community. She chairs parenthood advocacy “I Love Children”, Methodist Schools’ Foundation and the management board of Fairfield Methodist Schools. Additionally she serves as Vice-Chairman of MCI’s Films Appeal Committee and is a member of PCF Executive Committee.
Thinker, researcher, future-oriented and passionate – words that client-partners and colleagues often use to describe Evelyn! Her intuitive and well-researched grasp of local and global pressing issues and people trends and practices make her a much sought-after conference and seminar speaker.
Besides her great understanding of the Singapore human capital landscape, Evelyn brings with her a wealth of experience in the areas of Human Resources and organizational Development. She partners her clients to develop strategies aimed at creating great workplace cultures. Adept at working with both senior and middle management members, Evelyn is known for her effective personable facilitation style. She has co-authored national research papers on the work-life scene in Singapore, facilitates roundtable sessions and featured on local and regional media for her perspectives on workplace culture. She has most recently co-authored a paper titled “The Untapped Power of Gender Diversity in Asia” with Prof Rick Smith of the Singapore Management University.
Holding a first degree in Business Administration specializing in Human Resources, she was later awarded a scholarship by the Singapore government to pursue her Masters in Business Administration with the Singapore Management University.
An awesome mother of 3 of the loveliest children you can imagine, Evelyn takes parenting very seriously – she is strict yet giving, result-focused yet generous. Together with husband Roland, they relish exploring new cultures and beautiful places of the world, usually on leisurely self-drive holidays.
With her last baby leaving pre-school, Evelyn’s focus is now on leading the expansion of Great Place to Work® offices around ASEAN. Just as the region is growing exponentially on the economic front, she is convinced that the work of building great workplaces FOR ALL must go in tandem with economic development.
Employees respond to over 60 survey questions describing the extent to which their organization creates a great place to work For All™️.
85% of the evaluation is based on what employees say about their experiences of trust and reaching their full human potential as part of their organization, no matter who they are or what they do.
Great Place to Work® analyzes these experiences relative to each organization’s size, workforce make up, and what’s typical in their industry. The remaining 15% of the rank is based on an assessment of all employees’ daily experiences of innovation, company values, and the effectiveness of their leaders to ensure these are consistently experienced.
To be considered, companies had to meet the Great Place to Work-Certified™standard. Trust Index©️ survey results are accurate to a 95% confidence level with a 5% margin of error or better to ensure the survey results truly represent all employees.
We review any anomalies in survey responses, news and financial performance to ensure there aren’t any extraordinary reasons to believe we couldn’t trust a company’s survey results.
Companies with 10 to 99 people were considered for the Small category.
Companies with 100 employees or more were considered for the Medium and Large category.
ABOUT OUR METHOLOGY
To be eligible for the World’s Best Workplaces list, a company must apply and be named to a minimum of 5 national Best Workplaces lists within our current 58 countries, have 5,000 employees or more worldwide, and at least 40% of the company’s workforce (or 5,000 employees) must be based outside of the home country. Extra points are given based on the number of countries where a company surveys employees with the Great Place to Work Trust Index©, and the percentage of a company’s workforce represented by all Great Place to Work surveys globally. Candidates for the 2017 Worlds Best Workplaces list will have appeared on national workplaces lists published in September 2016 through August 2017.
ABOUT OUR METHOLOGY
The Best Workplaces in Asia List
Great Place to Work® identifies the top organizations that create great workplaces in the Asian and Middle Eastern regions with the publication of the annual Best Workplaces in Asia list. The list recognizes companies in three size categories:
To be considered for inclusion, companies must appear on one or more of our national lists in the region, which includes Greater China (covering China, Hong Kong, Taiwan and Macau), India, Japan, Saudi Arabia, Singapore, South Korea, Sri Lanka and UAE. For the 2021 Asia List, companies ranked on the national list in the Philippines will also be included. Multinational organizations must meet the following requirements:
Multinationals also receive additional credit for their efforts to successfully create an excellent workplace culture in multiple countries in the region. The data used in the calculation of the regional list comes from national lists published in 2019 and early 2020.