Thông điệp từ Giám đốc Điều hành: Tất cả nằm ở sự tin cậy

Evelyn Kwek

Author

EVELYN KWEK

Author

CATEGORIES

Categories

Vào những thời khắc cuối cùng của năm 2023, tôi thấy mình đang ở nút giao giữa sự suy ngẫm và những dự đoán. 2023 là một năm phát triển và học hỏi vượt bậc tại Great Place To Work® ASEAN & ANZ. Khi ngẫm lại, chúng ta có thể rút ra được những bài học chính yếu gì dành cho năm mới?

Ưu tiên sức khỏe tổng thể của người lao động

Chúng tôi bắt đầu năm 2023 với sự tập trung đặc biệt vào sức khỏe tổng thể của người lao động.

Một số khảo sát trên LinkedIn đã được chúng tôi thực hiện trên khắp ASEAN và Úc cho thấy sự đồng nhất giữa các lãnh đạo Nhân sự và Kinh doanh trong việc ưu tiên khía cạnh này. Tuy nhiên, theo thời gian những lo ngại lớn hơn về thị trường như lạm phát, cắt giảm nhân sự, suy thoái kinh tế, sự phát triển của Trí tuệ nhân tạo tạo sinh và xung đột toàn cầu bắt đầu làm lu mờ trọng tâm này.

Đón chào kỷ nguyên của Trí tuệ nhân tạo tạo sinh (Generative AI)

Sức hấp dẫn lớn của AI tạo sinh là đặc điểm nổi bật của năm 2023, điều này đã khởi lên nhiều cuộc tranh luận về tương lai việc làm của con người. Trong các cuộc thảo luận này, một thông điệp quan trọng được đưa ra – đó chính là một sự chắc chắn rằng vẫn sẽ có chỗ cho lực lượng lao động tại nơi làm việc giữa sự đổi mới nhanh chóng của các công ty trong việc tích hợp AI vào vận hành doanh nghiệp. Bước nhảy vọt về công nghệ này ít liên quan tới sự hoán đổi mà tập trung nhiều hơn vào việc nâng cao năng suất và sự đổi mới trong công việc, và điều này đã khuấy động các cuộc thảo luận về tương lai của việc làm, đặc biệt là về sự kết hợp giữa con người và trí tuệ nhân tạo.

Đồng nghiệp của tôi đã viết một bài viết sâu sắc và hữu ích về chủ đề áp dụng trí tuệ nhân tạo tại nơi làm việc.

Hành vi Lãnh đạo: Yếu tố then chốt thúc đẩy trải nghiệm của người lao động

Công bố 16 Nơi làm việc Tốt nhất Quốc gia TM  Danh sách trên khắp Singapore, Úc, Philippines, Việt Nam và Indonesia là một cột mốc quan trọng đối với chúng tôi. Phân tích của chúng tôi về tập dữ liệu, đại diện cho tiếng nói của 740.000 nhân viên trên tất cả 5 thị trường, đã tiết lộ hành vi lãnh đạo  là yếu tố quan trọng thúc đẩy trải nghiệm của nhân viên, một phát hiện được lặp lại bởi nghiên cứu của Josh Bersin nghiên cứu , trong đó nhấn mạnh tác động đáng kể của khả năng lãnh đạo đối với sự năng động ở nơi làm việc.

Chúng tôi rất mong chờ để đào sâu hơn về chủ đề này trong Báo cáo chuyên sâu khu vực sắp phát hành vào quý 1 năm 2024.

Nếu có một điều tôi học được khi hợp tác với những Best Workplaces trong 9 năm qua thì đó là những nơi làm việc xuất sắc không chỉ được tạo nên bởi những cá thể siêu sao. Mọi người trong tổ chức đều cần chung tay tạo ra một nơi làm việc xuất sắc Vì tất cả.

Hiểu về tác động của hành vi lãnh đạo đến trải nghiệm của người lao động, tại Best Workplaces in Singapore năm nay, chúng tôi đã giới thiệu   Giải thưởng Lãnh đạo Hành động.

Giải thưởng Lãnh đạo Hành động được trao cho các tổ chức có đội ngũ lãnh đạo, tức là các nhà lãnh đạo ở tất cả các cấp trong tổ chức, đã nhận được sự xác nhận mạnh mẽ nhất từ người lao động của của họ. Đây là những nhóm lãnh đạo đạt điểm cao nhất trong bảng Khảo sát Great Place To Work® trong phạm vi trọng tâm là Hành vi Lãnh đạo.

Những năm gần đây, các nhà lãnh đạo không hề có những khoảng thời gian dễ dàng khi chúng ta cần các nhà lãnh đạo phải chịu trách nhiệm hoàn thành những tiêu chuẩn cao, do đó chúng ta cũng cần khuyến khích những nhà lãnh đạo từ trái tim. Chúng tôi hy vọng giải thường và sự công nhận này sẽ gửi một thông điệp tới các nhà lãnh đạo rằng họ cũng rất quan trọng.

Hợp sức cùng nhau

Sức khỏe tổng thể của người lao động, trí tuệ nhân tạo và khả năng lãnh đạo – những chủ đề đa dạng này đều hội tụ vào một thông điệp duy nhất: Xây dựng sự tin cậy.

Ta rất dễ bị cuốn theo những xu hướng mới, những mối quan tâm hàng đầu và những ưu tiên cấp bách. Bất kể bối cảnh hay tình huống nào, các tổ chức và nhà lãnh đạo đều không được ngừng để tâm đến việc chăm sóc con người, giúp họ thích nghi và phát triển trong môi trường thay đổi nhanh chóng. Khi rủi ro tăng cao và tương lai không chắc chắn – nhu cầu đào sâu hơn, việc xây dựng sự tin cậy với người lao động và các bên liên quan chính yếu thậm chí còn quan trọng hơn.

Một số người có thể nói rằng sự tin cậy là một từ lỗi thời, thường có trên phim ảnh, lý tưởng hóa trong tiểu thuyết, hoặc chìm đắm trong hoài niệm về một thời kỳ đơn giản. Nhưng tôi tin rằng sự tin cậy không hề lỗi thời và ngoài tầm với.

Nó có thực, hữu hình và quan trọng hơn bao giờ hết trong bối cảnh doanh nghiệp đang phát triển nhanh chóng của chúng ta.

Nhìn về phía trước

Tại Great Place To Work, “mục đích” đã là kim chỉ nam của chúng tôi trong hai năm qua, nhắc nhở chúng tôi về “lý do” của mình. Đối với năm 2024, ‘tăng trưởng’ là từ dẫn đường cho tôi. Lấy cảm hứng từ nghệ sĩ truyền thông hỗn hợp tự kỷ Morgan Harper Nichols , tôi được truyền cảm hứng từ khái niệm ‘tăng trưởng’ dưới mọi hình thức. Với tôi, tôi sẽ luôn mang theo bài học về việc xây dựng sự tin cậy với “các bên liên quan” trong cuộc sống của mình cùng với quá trình tìm kiếm sự phát triển.

Sự tăng trưởng biểu hiện khác nhau đối với mỗi chúng ta. Sự phát triển của bạn trông như thế nào ở nơi làm việc, với tư cách là một nhà lãnh đạo và trong cuộc sống cá nhân của bạn?

Năm 2024, chúng tôi sẽ công bố Bảng xếp hạng Vietnam Best Workplaces lần thứ 3. Đã 10 năm kể từ khi chúng tôi bắt đầu sứ mệnh xây dựng nơi làm việc xuất sắc vì tất cả trên khắp ASEAN, tất cả bắt đầu từ một văn phòng khiêm tốn tại Singapore. Đây là sự tăng trưởng mà chúng tôi sẽ kỷ niệm và nhiều thông tin chi tiết hơn sẽ được tiết lộ.

Tháng 5 năm 2024 sẽ là thời điểm bắt đầu một hành trình phát triển cá nhân và doanh nghiệp, một hành trình ghi nhận sự chuyển đổi độc đáo mà chúng ta sắp bắt tay vào.

Vì sự phát triển của bạn,
Evelyn

Evelyn Kwek

Evelyn is the Managing Director for Great Place to Work®️ in ASEAN and ANZ. Heading the expansion of Great Place to Work®️ offices in ASEAN, Evelyn is convinced that just as the region is growing exponentially on the economic front, the work of building great workplaces For All™ must go in tandem with economic growth.

A proud mother of 3, Evelyn takes parenting very seriously – she is strict yet giving, result-focused yet generous. Together with husband Roland, they relish exploring new cultures and beautiful places of the world, usually on leisurely self-drive holidays, before the days of Covid.

The data science behind this list from Great Place To Work®

Great Place To Work® has been surveying employees around the world about their workplace experiences for 30 years. We have developed a set of themes and metrics that not only predict whether employees feel their workplace is great, but predict retention, agility, and overall business success.  

Using our proprietary Trust Index™ survey, we measure the core of what we know creates great workplaces — key behaviors that drive trust in management, connection with colleagues, and loyalty to the company.  

The survey enables employees to share confidential quantitative and qualitative feedback about their organization’s culture by responding to 60 statements on a five-point scale and answering two open-ended questions.

Employees tell us whether leaders are accessible, communicate honestly and clearly, and if their actions match their words. They tell us whether they feel respected as individuals, if they receive training benefits, appreciation, support for their well-being and opportunities to contribute. They tell us whether they believe their company is fair related to pay, profits, promotions, recognition, favoritism and opportunities. They tell us if they are proud of their work, their team, and their company, and if they feel they make a difference and their work is meaningful. And they tell us whether they enjoy the people they work with, feel cared for and can be themselves.  

List rankings are based on this employee feedback, which we analyze to determine the extent to which this experience is shared by the full workforce. Great Place To Work measures the differences in survey responses across demographic groups and roles within each organization to assess both the quality and consistency of the employee experience. Statements are weighted according to their relevance in describing the most important aspects of an equitable workplace. 

The best companies create great work experiences not just for management, but also for their part-time employees on the front lines, for those who’ve just joined and those who’ve spent their whole career there, for every race and ethnicity, gender, neurotype, or other demographic in the organization – we look at it all. Companies with the broadest set of employees who report positive workplace experience receive the highest rankings on lists.

In addition to analyzing employee feedback, for National List’s for companies in the Medium and Large size categories, we also consider what a company can tell us about their programs and workplace strategy. Each company also answers six essay questions that provide greater insight into how, and why the organization is great for all people. Responses are rigorously evaluated and cross-reviewed according to Great Place To Work’s research-driven criteria. From what companies share in datapoints and essays, we identify the organizations that offer the most generous, caring and innovative cultures that reflect a genuine commitment to meet the diversity of their people’s needs inside and outside the workplace as validated by what employees themselves report in survey results.
Where an industry list is being revealed (i.e. Healthcare, Technology) additional information provided from an organization in the form of a culture audit will not be considered; rather we analyze employee feedback from the Trust Index survey with the above methodology.

Because employee feedback drives these rankings, surveys must meet strict requirements for how they are distributed and the percentage of employees who respond to ensure they accurately represent honest feedback from the company’s full population. To be eligible for the list, companies must be Great Place To Work Certified™, have 10 or more employees in the country they are being Certified, and be operating in the industry relevant to a specific Industry list if applicable (i.e. Healthcare, Technology). If categories are being listed within a National list, category break downs are as follows: Companies with 10-29 people were considered for the Micro category; those with 30 to 99 people for the Small category; companies with 100 to 999 employees were considered for the Medium category; and those with 1,000 or more for the Large category. Some lists in certain countries may combine categories in which case that will be specified in the list breakdown.
While essay responses provide important context for rankings, only survey data can garner a list placement.

The data science behind this list from Great Place To Work®

Great Place To Work® has been surveying employees around the world about their workplace experiences for 30 years. We have developed a set of themes and metrics that not only predict whether employees feel their workplace is great, but predict retention, agility, and overall business success.  

Using our proprietary Trust Index™ survey, we measure the core of what we know creates great workplaces — key behaviors that drive trust in management, connection with colleagues, and loyalty to the company.  

The survey enables employees to share confidential quantitative and qualitative feedback about their organization’s culture by responding to 60 statements on a five-point scale and answering two open-ended questions.

Employees tell us whether leaders are accessible, communicate honestly and clearly, and if their actions match their words. They tell us whether they feel respected as individuals, if they receive training benefits, appreciation, support for their well-being and opportunities to contribute. They tell us whether they believe their company is fair related to pay, profits, promotions, recognition, favoritism and opportunities. They tell us if they are proud of their work, their team, and their company, and if they feel they make a difference and their work is meaningful. And they tell us whether they enjoy the people they work with, feel cared for and can be themselves.  

List rankings are based on this employee feedback, which we analyze to determine the extent to which this experience is shared by the full workforce. Great Place To Work measures the differences in survey responses across demographic groups and roles within each organization to assess both the quality and consistency of the employee experience. Statements are weighted according to their relevance in describing the most important aspects of an equitable workplace. 

The best companies create great work experiences not just for management, but also for their part-time employees on the front lines, for those who’ve just joined and those who’ve spent their whole career there, for every race and ethnicity, gender, neurotype, or other demographic in the organization – we look at it all. Companies with the broadest set of employees who report positive workplace experience receive the highest rankings on lists.

In addition to analyzing employee feedback, for National List’s for companies in the Medium and Large size categories, we also consider what a company can tell us about their programs and workplace strategy. Each company also answers six essay questions that provide greater insight into how, and why the organization is great for all people. Responses are rigorously evaluated and cross-reviewed according to Great Place To Work’s research-driven criteria. From what companies share in datapoints and essays, we identify the organizations that offer the most generous, caring and innovative cultures that reflect a genuine commitment to meet the diversity of their people’s needs inside and outside the workplace as validated by what employees themselves report in survey results.
Where an industry list is being revealed (i.e. Healthcare, Technology) additional information provided from an organization in the form of a culture audit will not be considered; rather we analyze employee feedback from the Trust Index survey with the above methodology.

Because employee feedback drives these rankings, surveys must meet strict requirements for how they are distributed and the percentage of employees who respond to ensure they accurately represent honest feedback from the company’s full population. To be eligible for the list, companies must be Great Place To Work Certified™, have 10 or more employees in the country they are being Certified, and be operating in the industry relevant to a specific Industry list if applicable (i.e. Healthcare, Technology). If categories are being listed within a National list, category break downs are as follows: Companies with 10-29 people were considered for the Micro category; those with 30 to 99 people for the Small category; companies with 100 to 999 employees were considered for the Medium category; and those with 1,000 or more for the Large category. Some lists in certain countries may combine categories in which case that will be specified in the list breakdown.
While essay responses provide important context for rankings, only survey data can garner a list placement.

The data science behind this list from Great Place To Work®

Great Place To Work® has been surveying employees around the world about their workplace experiences for 30 years. We have developed a set of themes and metrics that not only predict whether employees feel their workplace is great, but predict retention, agility, and overall business success.  

Using our proprietary Trust Index™ survey, we measure the core of what we know creates great workplaces — key behaviors that drive trust in management, connection with colleagues, and loyalty to the company.  

The survey enables employees to share confidential quantitative and qualitative feedback about their organization’s culture by responding to 60 statements on a five-point scale and answering two open-ended questions.

Employees tell us whether leaders are accessible, communicate honestly and clearly, and if their actions match their words. They tell us whether they feel respected as individuals, if they receive training benefits, appreciation, support for their well-being and opportunities to contribute. They tell us whether they believe their company is fair related to pay, profits, promotions, recognition, favoritism and opportunities. They tell us if they are proud of their work, their team, and their company, and if they feel they make a difference and their work is meaningful. And they tell us whether they enjoy the people they work with, feel cared for and can be themselves.  

List rankings are based on this employee feedback, which we analyze to determine the extent to which this experience is shared by the full workforce. Great Place To Work measures the differences in survey responses across demographic groups and roles within each organization to assess both the quality and consistency of the employee experience. Statements are weighted according to their relevance in describing the most important aspects of an equitable workplace. 

The best companies create great work experiences not just for management, but also for their part-time employees on the front lines, for those who’ve just joined and those who’ve spent their whole career there, for every race and ethnicity, gender, neurotype, or other demographic in the organization – we look at it all. Companies with the broadest set of employees who report positive workplace experience receive the highest rankings on lists.

In addition to analyzing employee feedback, for National List’s for companies in the Medium and Large size categories, we also consider what a company can tell us about their programs and workplace strategy. Each company also answers six essay questions that provide greater insight into how, and why the organization is great for all people. Responses are rigorously evaluated and cross-reviewed according to Great Place To Work’s research-driven criteria. From what companies share in datapoints and essays, we identify the organizations that offer the most generous, caring and innovative cultures that reflect a genuine commitment to meet the diversity of their people’s needs inside and outside the workplace as validated by what employees themselves report in survey results.
Where an industry list is being revealed (i.e. Healthcare, Technology) additional information provided from an organization in the form of a culture audit will not be considered; rather we analyze employee feedback from the Trust Index survey with the above methodology.

Because employee feedback drives these rankings, surveys must meet strict requirements for how they are distributed and the percentage of employees who respond to ensure they accurately represent honest feedback from the company’s full population. To be eligible for the list, companies must be Great Place To Work Certified™, have 10 or more employees in the country they are being Certified, and be operating in the industry relevant to a specific Industry list if applicable (i.e. Healthcare, Technology). If categories are being listed within a National list, category break downs are as follows: Companies with 10-29 people were considered for the Micro category; those with 30 to 99 people for the Small category; companies with 100 to 999 employees were considered for the Medium category; and those with 1,000 or more for the Large category. Some lists in certain countries may combine categories in which case that will be specified in the list breakdown.
While essay responses provide important context for rankings, only survey data can garner a list placement.