Tái hình dung Nơi làm việc Lành mạnh ở Châu Á.

CATEGORIES

Categories

Hội nghị Bàn tròn Khu vực PATHw

GIỚI THIỆU: Tyler Thorpe Tư vấn cao cấp, Great Place To Work


PHẦN 1: Đánh giá lại: Các Vấn đề & Thách thức Chính.

NGƯỜI CHỦ TRÌ: Julien Remond, TGĐ, Awakened Mind

Để ủng hộ Tuần lễ Nhận thức Chứng đau nửa đầu, các lãnh đạo sẽ thảo luận về gánh nặng kinh tế, các vấn đề và thách thức hàng đầu liên quan tới chứng đau nửa đầu và sức khỏe tâm trí.

Gánh nặng Kinh tế do Chứng đau nửa đầu ở Singapore

Diễn giả: TS Eric Finkelstein, GS Chương trình Nghiên cứu Dịch vụ Y tế và Hệ thống thuộc Trường Y Duke-NUS, Singapore

Hơn 600 người mắc chứng đau nửa đầu ở Singapore đã tham gia nghiên cứu toàn quốc này nhằm lượng hóa kinh phí gây ra bởi chứng đau nửa đầu của những người lao động toàn thời gian ở Singapore. Nghiên cứu tìm hiểu các yếu tố như chi phí chăm sóc sức khỏe và suy giảm năng suất gây ra do vắng mặt hoặc những ảnh hưởng tới năng suất để thực hiện các công việc hàng ngày. Theo nghiên cứu này, chứng đau nửa đầu tiêu tốn của chính quyền thành phố 1,04 tỷ đô Singapore năm 2018.

Ảnh hưởng của chứng đau nửa đầu đối với năng suất nơi làm việc và tổn thất tiền bạc: một nghiên cứu của người lao động trong lĩnh vực ngân hàng ở Malaysia.

Diễn giả: PGS, TS Ivy Chung, Phó Hiệu trưởng Trung tâm Nghiên cứu Sức khỏe & Hạnh phúc Đại học Malaya, Malaysia

Đây là nghiên cứu đầu tiên của nước châu Á bất kỳ báo cáo về tỷ lệ hiện hành của chứng đau nửa đầu ở người lao động trong lĩnh vực ngân hàng. Nghiên cứu nêu bật tác động của chứng đau nửa đầu đối với năng suất lao động và tổn thất tiền bạc đáng kể không chỉ do vắng mặt, mà quan trọng hơn còn do thói quen làm việc thêm giờ. Nghiên cứu này cũng nêu bật những nhu cầu không được đáp ứng trong quản lý chứng đau nửa đầu của người lao động ở nơi làm việc.

Các tác nhân gây stress Chứng đau nửa đầu & Tâm trí ở nơi làm việc.

Diễn giả: PGS TS Wan Aliaa, BS Thần kinh & PGS tại Khoa Y học & Khoa học Sức khỏe, Đại học Putra, Malaysia

Chứng đau nửa đầu và các vấn đề sức khỏe tâm trí có thể tác động trực tiếp đến sức khỏe và năng suất của người lao động. Với nội dung này, một BS thần kinh sẽ mô tả tổng quan về chứng đau nửa đầu, các vấn đề chính về sức khỏe tâm trí và những tác động chúng gây ra. Nội dung này cũng bao gồm các tác nhân gây ra để giúp người lao động xác định và phòng ngừa đồng thời đưa ra giải pháp hay sáng kiến có thể giúp người lao động quản lý những tác động gây ra.

Cách Tìm kiếm Phương pháp Điều trị mới – Kinh nghiệm của người Philippines

Diễn giả: TS Rosalina Picar, Chủ tịch Hiệp hội Thần kinh Philippines

Vì đại dịch, có một sự chuyển đổi sâu sắc trong cách chúng ta quản lý chăm sóc sức khỏe, phải cân nhắc yếu tố nhiều người đang làm việc từ xa và giãn cách xã hội. Diễn giả sẽ chia sẻ các vấn đề chính tác động đến cách mọi người quản lý sức khỏe và tư vấn Bác sỹ thần kinh vì đại dịch. Bà cũng chia sẻ cách thức tìm kiếm phương pháp điều trị mới trong trạng thái bình thường mới, gồm cả những thông lệ tốt nhất về quản lý hội chẩn.


PHẦN 2: Kế hoạch hành động – Hướng tới Nơi làm việc Lành mạnh hơn

NGƯỜI CHỦ TRÌ: TS Gia Sison, Chuyên gia Sức khỏe Nghề nghiệp và Host của CNN Philippines.

Diễn giả từ các ngành nghề khác nhau sẽ chia sẻ quan điểm và giải pháp làm thế nào chúng ta có thể thích nghi hiệu quả với trạng thái bình thường mới và cách làm việc mới. Hội nghị cũng thảo luận làm thế nào để chúng ta hợp tác, bao gồm chia sẻ ý tưởng và nguồn lực, thúc đẩy cải cách để giảm nhẹ các tác động có hại của đại dịch đến sức khỏe nơi làm việc và giải quyết các vấn đề như tác động của chứng đau nửa đầu đến sức khỏe người lao động.

Làm nhẹ dấu hiệu bệnh với chứng đau nửa đầu ở nơi làm việc

Diễn giả: Azrul Mohd Khalib, TGĐ Trung tâm Sức khỏe và Chính sách Galen, Malaysia

Những người chịu đau đớn vì chứng đau nửa đầu mạn tính có thể trải qua dấu hiệu bệnh xã hội đáng kể ở nơi làm việc, có thể gây hại cho sức khỏe của họ. Với nội dung này Azrul sẽ nêu bật vấn đề dấu hiệu bệnh của chứng đau nửa đầu và sự phân biệt đối xử ở nơi làm việc, cũng như đề xuất các bí kíp và giải pháp các doanh nghiệp có thể triển khai để giảm nhẹ dấu hiệu bệnh này cũng như đảm bảo sức khỏe tâm trí tại nơi làm việc.

Thúc đẩy công nghệ vì một nơi làm việc lành mạnh hơn.

Diễn giả: Jonathon Dixon, Giám đốc Kinh doanh Khối doanh nghiệp, Châu Á thái Bình Dương & Nhật bản, Amazon Web Services

Đối với hàng tỷ người, cách chúng ta làm việc đã thay đổi nhanh chóng khi COVID-19 đã tạo ra những rủi ro, rào cản mới và những thách thức khác. Nhiều doanh nghiệp đã nhanh chóng chuyển sang duy trì sự an toàn cho người lao động và khách hàng để tiếp tục hoạt động, cung cấp các dịch vụ quan trọng cho công chúng và việc làm cho người lao động. Nội dung này sẽ kiểm tra vai trò của công nghệ trong giai đoạn chuyển đổi, và nghiên cứu cách các doanh nghiệp đã áp dụng công nghệ để thích ứng nhanh với hoàn cảnh mới.

Thích nghi với trạng thái bình thường mới & cách làm việc mới.

Diễn giả: TS Ethan Lim, Trưởng khoa Lâm sàng & Sức khỏe, Cigna Singapore

COVID-19 gây ra những hệ quả sâu rộng đối với tình trạng hạnh phúc của người lao động, làm thay đổi cách làm việc của chúng ta. Với nội dung này, hãy cùng lắng nghe xem COVID-19 đã biến đổi môi trường và quy trình làm việc như thế nào ở các doanh nghiệp lớn và các sáng kiến tổ chức lãnh đạo nhân sự có thể triển khai để hạn chế đứt đoạn công việc, cải thiện giao tiếp và thúc đẩy môi trường lành mạnh hơn, đặc biệt khi làm việc với đa nhóm và phòng ban.

Xây dựng chiến lược cho một chương trình hạnh phúc vì người lao động trong trạng thái bình thường mới.

Diễn giả: Marla Arnall Giám đốc cao cấp, Lãnh đạo Tư vấn Châu Á, Mercer

Thiết kế một chương trình hạnh phúc và phúc lợi toàn diện không phải việc dễ làm đối nhà sử dụng lao động, phải đặc biệt quan tâm đến các nhu cầu, thành phần lực lượng lao động và hành vi khác nhau. Tuy nhiên, việc này đã trở nên quan trọng hơn bao giờ hết, nhất là do hệ quả của đại dịch. Nội dung này sẽ bao gồm các biện pháp, suy tính và bí kíp lập kế hoạch, thiết kế và triển khai các chương trình và sáng kiến hiệu quả nhằm cải thiện sức khỏe tâm trí và thể chất của người lao động tại nơi làm việc.

Tái hình dung Nơi làm việc Lành mạnh ở Châu Á.

Diễn giả: Leonhard Schaetz, Giám đốc Kinh doanh Toàn cầu, Novartis.

Leonhard Schaetz tổng kết thảo luận bằng phần trình bày công việc làm gương thông qua các chương trình và sáng kiến làm việc tại nhà, và tư vấn bệnh nhân từ xa để thúc đẩy môi trường làm việc lành mạnh hơn đồng thời giúp mọi người thích ngih với trạng thái bình thường mới.

BẾ MẠC: Mathias Domineg, Phó Giám đốc chuyên trách Sứ mệnh, ĐSQ Thụy Sỹ tại Philippines

The data science behind this list from Great Place To Work®

Great Place To Work® has been surveying employees around the world about their workplace experiences for 30 years. We have developed a set of themes and metrics that not only predict whether employees feel their workplace is great, but predict retention, agility, and overall business success.  

Using our proprietary Trust Index™ survey, we measure the core of what we know creates great workplaces — key behaviors that drive trust in management, connection with colleagues, and loyalty to the company.  

The survey enables employees to share confidential quantitative and qualitative feedback about their organization’s culture by responding to 60 statements on a five-point scale and answering two open-ended questions.

Employees tell us whether leaders are accessible, communicate honestly and clearly, and if their actions match their words. They tell us whether they feel respected as individuals, if they receive training benefits, appreciation, support for their well-being and opportunities to contribute. They tell us whether they believe their company is fair related to pay, profits, promotions, recognition, favoritism and opportunities. They tell us if they are proud of their work, their team, and their company, and if they feel they make a difference and their work is meaningful. And they tell us whether they enjoy the people they work with, feel cared for and can be themselves.  

List rankings are based on this employee feedback, which we analyze to determine the extent to which this experience is shared by the full workforce. Great Place To Work measures the differences in survey responses across demographic groups and roles within each organization to assess both the quality and consistency of the employee experience. Statements are weighted according to their relevance in describing the most important aspects of an equitable workplace. 

The best companies create great work experiences not just for management, but also for their part-time employees on the front lines, for those who’ve just joined and those who’ve spent their whole career there, for every race and ethnicity, gender, neurotype, or other demographic in the organization – we look at it all. Companies with the broadest set of employees who report positive workplace experience receive the highest rankings on lists.

In addition to analyzing employee feedback, for National List’s for companies in the Medium and Large size categories, we also consider what a company can tell us about their programs and workplace strategy. Each company also answers six essay questions that provide greater insight into how, and why the organization is great for all people. Responses are rigorously evaluated and cross-reviewed according to Great Place To Work’s research-driven criteria. From what companies share in datapoints and essays, we identify the organizations that offer the most generous, caring and innovative cultures that reflect a genuine commitment to meet the diversity of their people’s needs inside and outside the workplace as validated by what employees themselves report in survey results.
Where an industry list is being revealed (i.e. Healthcare, Technology) additional information provided from an organization in the form of a culture audit will not be considered; rather we analyze employee feedback from the Trust Index survey with the above methodology.

Because employee feedback drives these rankings, surveys must meet strict requirements for how they are distributed and the percentage of employees who respond to ensure they accurately represent honest feedback from the company’s full population. To be eligible for the list, companies must be Great Place To Work Certified™, have 10 or more employees in the country they are being Certified, and be operating in the industry relevant to a specific Industry list if applicable (i.e. Healthcare, Technology). If categories are being listed within a National list, category break downs are as follows: Companies with 10-29 people were considered for the Micro category; those with 30 to 99 people for the Small category; companies with 100 to 999 employees were considered for the Medium category; and those with 1,000 or more for the Large category. Some lists in certain countries may combine categories in which case that will be specified in the list breakdown.
While essay responses provide important context for rankings, only survey data can garner a list placement.

The data science behind this list from Great Place To Work®

Great Place To Work® has been surveying employees around the world about their workplace experiences for 30 years. We have developed a set of themes and metrics that not only predict whether employees feel their workplace is great, but predict retention, agility, and overall business success.  

Using our proprietary Trust Index™ survey, we measure the core of what we know creates great workplaces — key behaviors that drive trust in management, connection with colleagues, and loyalty to the company.  

The survey enables employees to share confidential quantitative and qualitative feedback about their organization’s culture by responding to 60 statements on a five-point scale and answering two open-ended questions.

Employees tell us whether leaders are accessible, communicate honestly and clearly, and if their actions match their words. They tell us whether they feel respected as individuals, if they receive training benefits, appreciation, support for their well-being and opportunities to contribute. They tell us whether they believe their company is fair related to pay, profits, promotions, recognition, favoritism and opportunities. They tell us if they are proud of their work, their team, and their company, and if they feel they make a difference and their work is meaningful. And they tell us whether they enjoy the people they work with, feel cared for and can be themselves.  

List rankings are based on this employee feedback, which we analyze to determine the extent to which this experience is shared by the full workforce. Great Place To Work measures the differences in survey responses across demographic groups and roles within each organization to assess both the quality and consistency of the employee experience. Statements are weighted according to their relevance in describing the most important aspects of an equitable workplace. 

The best companies create great work experiences not just for management, but also for their part-time employees on the front lines, for those who’ve just joined and those who’ve spent their whole career there, for every race and ethnicity, gender, neurotype, or other demographic in the organization – we look at it all. Companies with the broadest set of employees who report positive workplace experience receive the highest rankings on lists.

In addition to analyzing employee feedback, for National List’s for companies in the Medium and Large size categories, we also consider what a company can tell us about their programs and workplace strategy. Each company also answers six essay questions that provide greater insight into how, and why the organization is great for all people. Responses are rigorously evaluated and cross-reviewed according to Great Place To Work’s research-driven criteria. From what companies share in datapoints and essays, we identify the organizations that offer the most generous, caring and innovative cultures that reflect a genuine commitment to meet the diversity of their people’s needs inside and outside the workplace as validated by what employees themselves report in survey results.
Where an industry list is being revealed (i.e. Healthcare, Technology) additional information provided from an organization in the form of a culture audit will not be considered; rather we analyze employee feedback from the Trust Index survey with the above methodology.

Because employee feedback drives these rankings, surveys must meet strict requirements for how they are distributed and the percentage of employees who respond to ensure they accurately represent honest feedback from the company’s full population. To be eligible for the list, companies must be Great Place To Work Certified™, have 10 or more employees in the country they are being Certified, and be operating in the industry relevant to a specific Industry list if applicable (i.e. Healthcare, Technology). If categories are being listed within a National list, category break downs are as follows: Companies with 10-29 people were considered for the Micro category; those with 30 to 99 people for the Small category; companies with 100 to 999 employees were considered for the Medium category; and those with 1,000 or more for the Large category. Some lists in certain countries may combine categories in which case that will be specified in the list breakdown.
While essay responses provide important context for rankings, only survey data can garner a list placement.

The data science behind this list from Great Place To Work®

Great Place To Work® has been surveying employees around the world about their workplace experiences for 30 years. We have developed a set of themes and metrics that not only predict whether employees feel their workplace is great, but predict retention, agility, and overall business success.  

Using our proprietary Trust Index™ survey, we measure the core of what we know creates great workplaces — key behaviors that drive trust in management, connection with colleagues, and loyalty to the company.  

The survey enables employees to share confidential quantitative and qualitative feedback about their organization’s culture by responding to 60 statements on a five-point scale and answering two open-ended questions.

Employees tell us whether leaders are accessible, communicate honestly and clearly, and if their actions match their words. They tell us whether they feel respected as individuals, if they receive training benefits, appreciation, support for their well-being and opportunities to contribute. They tell us whether they believe their company is fair related to pay, profits, promotions, recognition, favoritism and opportunities. They tell us if they are proud of their work, their team, and their company, and if they feel they make a difference and their work is meaningful. And they tell us whether they enjoy the people they work with, feel cared for and can be themselves.  

List rankings are based on this employee feedback, which we analyze to determine the extent to which this experience is shared by the full workforce. Great Place To Work measures the differences in survey responses across demographic groups and roles within each organization to assess both the quality and consistency of the employee experience. Statements are weighted according to their relevance in describing the most important aspects of an equitable workplace. 

The best companies create great work experiences not just for management, but also for their part-time employees on the front lines, for those who’ve just joined and those who’ve spent their whole career there, for every race and ethnicity, gender, neurotype, or other demographic in the organization – we look at it all. Companies with the broadest set of employees who report positive workplace experience receive the highest rankings on lists.

In addition to analyzing employee feedback, for National List’s for companies in the Medium and Large size categories, we also consider what a company can tell us about their programs and workplace strategy. Each company also answers six essay questions that provide greater insight into how, and why the organization is great for all people. Responses are rigorously evaluated and cross-reviewed according to Great Place To Work’s research-driven criteria. From what companies share in datapoints and essays, we identify the organizations that offer the most generous, caring and innovative cultures that reflect a genuine commitment to meet the diversity of their people’s needs inside and outside the workplace as validated by what employees themselves report in survey results.
Where an industry list is being revealed (i.e. Healthcare, Technology) additional information provided from an organization in the form of a culture audit will not be considered; rather we analyze employee feedback from the Trust Index survey with the above methodology.

Because employee feedback drives these rankings, surveys must meet strict requirements for how they are distributed and the percentage of employees who respond to ensure they accurately represent honest feedback from the company’s full population. To be eligible for the list, companies must be Great Place To Work Certified™, have 10 or more employees in the country they are being Certified, and be operating in the industry relevant to a specific Industry list if applicable (i.e. Healthcare, Technology). If categories are being listed within a National list, category break downs are as follows: Companies with 10-29 people were considered for the Micro category; those with 30 to 99 people for the Small category; companies with 100 to 999 employees were considered for the Medium category; and those with 1,000 or more for the Large category. Some lists in certain countries may combine categories in which case that will be specified in the list breakdown.
While essay responses provide important context for rankings, only survey data can garner a list placement.